چرا تراز کردن رول بسیار دشوار است

چرا تراز کردن رول بسیار دشوار است

غلتک ها هسته تمام قطعات دینامیکی موجود در خطوط تولید صنایع مختلف را نشان می دهند. عموما تسمه ها شفت موتور الکتریکی را به غلتک ها متصل می کنند، در حالی که چرخش غلتک ها حول محور افقی باعث حرکت خطی تار می شود.

بیش از صد غلتک اغلب در سطوح مختلف ارتفاع در یک خط تولید نصب می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که محصولات با استانداردهای کیفیت مطابقت دارند. در صنایع تبدیلی، بسته بندی، فولاد، کاغذ، چاپ و بسیاری از صنایع دیگر، ورق ها به لطف چرخش 12 غلتک، فواصل قابل توجهی را از ابتدا تا انتهای خط تولید طی می کنند.

همراستایی  مناسب آنها یک فعالیت مهم است که کیفیت محصول مورد نظر را تضمین می کند و طول عمر طولانی قطعات مکانیکی مانند بلبرینگ و تسمه را تضمین می کند. به عبارت دیگر، ناهماهنگی غلتک در نقاطی که نیروی اصطکاک جزء افقی را به دست می‌آورد، باعث ایجاد خستگی و منجر به خرابی آن قطعات می‌شود.

یکی دیگر از مسائل ناشی از ناهماهنگی غلتک ها که با دید خالی قابل مشاهده است، پارگی مواد حساس مانند خمیر کاغذ و کاغذ یا ضخامت مواد ناهموار مواد با استحکام بالا است .

روش سنتی اندازه گیری موقعیت غلتک

روش سنتی تئودولیت به عنوان یکی از پرکاربردترین تکنیک‌ها در اندازه‌گیری موقعیت غلتک‌ها بر استفاده از لیزر متکی است. حتی جدیدترین نسل های این نوع دستگاه ها تنها می توانند دو محور افقی و عمودی را اندازه گیری کنند. بزرگترین مسئله در مورد اندازه گیری موقعیت با استفاده از لیزر، نیاز به خط دید در طول کامل غلتک است. غلتک‌ها به‌طور پیش‌فرض در فضای بسته نصب می‌شوند، که نزدیک شدن جانبی به آنها را به سختی امکان‌پذیر می‌کند. تکنسین ها باید بسیاری از قطعات مکانیکی را برای انجام اندازه گیری ها جدا کرده و پس از اتمام تنظیم موقعیت، آنها را دوباره سرهم کنند. علاوه بر این، تکنسین ها باید تمام اندازه گیری ها را به صورت دستی بخوانند و ثبت کنند. پس از جلسه اندازه‌گیری، تکنسین‌ها باید حجم وسیعی از داده‌ها را برای کشف یک غلتک مشکل‌ساز، که بسیار سخت است، تجزیه و تحلیل کنند. مسئله دیگر در مورد روش تئودولیت عدم توانایی در تعیین موقعیت نسبی بین غلتک ها در ارتفاعات مختلف به دلیل محدودیت اندازه گیری دو محور است که علاوه بر این باعث طولانی شدن زمان توقف مورد نیاز می شود.

- ParAlign دقیق ترین و کارآمدترین سرویس

اندازه گیری و تنظیم در داخل سیستم اندازه گیری ParAlign  سه ژیروسکوپ حلقه ای لیزری میکرو دقیق وجود دارد که به طور مرتب در صنعت هوافضا استفاده می شود. در طول اندازه‌گیری غلتک، ژیروسکوپ‌ها به دلیل اینرسی جرم، محور چرخش خود را بدون تغییر حفظ می‌کنند، حتی اگر پایه‌شان جابجا شود. از آنجایی که محور چرخش ثابت می ماند، مکانیسم تعبیه شده زاویه شیب را تعیین می کند.

سیستم ParAlign دارای سه ژیروسکوپ به همراه سه مختصات در فضا x, y, z است.

سه زاویه - رول، گام و انحراف - تعیین شده توسط سیستم موقعیت دقیق آن را در هر زمان در فضا نشان می دهد. بنابراین برای انجام اندازه گیری دقیق نیازی به خط دید نیست. تکنسین فقط باید دستگاه را در امتداد محیط هر رول در محدوده بیست درجه جارو کند تا اندازه گیری کامل شود

 ParAlign اندازه‌گیری‌ها را پنج تا ده برابر سریع‌تر از روش سنتی تئودولیت ضبط و ارسال می‌کند. مقادیر اندازه گیری بلافاصله به صورت بی سیم به لپ تاپ منتقل می شود. یک گزارش گرافیکی بصری به مکانیک‌ها امکان می‌دهد تا فوراً مشاهده کنند و متوجه شوند که برای انجام اصلاحات مناسب با استفاده از شیم‌های دقیق و نشانگرهای شماره‌گیر، چه تنظیماتی لازم است.

نموداری که همه سرویس‌های ParAlign را همراهی می‌کند، افست‌های افقی و عمودی هر رول را ارائه می‌کند و مسیر وب را شبیه‌سازی می‌کند که نشان می‌دهد سستی و کشش کجا می‌تواند رخ دهد. اندازه گیری یک غلتک تنها حدود 30 ثانیه طول می کشد.